1 Feb 2020

Landasan Hidup — Thanusya Shanmuganathan

“Karya saya berjudul ‘Selamat Tinggal, Stigma’ berkisar mengenai isu yang sedang hangat diperkatakan dalam kalangan masyarakat, justeru saya rasa puas hati kerana berjaya menghasilkan karya tersebut yang dapat dijadikan panduan. Karya saya memang unik kerana saya bukan sekadar bercerita tetapi juga berkongsi maklumat penting yang dapat membantu pembaca yang mungkin sedang atau pernah mengalami situasi yang sama. Saya rasa berdebar-debar kerana antologi Landasan Hidup akan menjadi karya ke-12 saya yang bakal terbit. Saya juga sedikit sebak kerana mendiang ayah saya tidak ada di sisi untuk membaca karya ini mahupun membantu saya melakukan jualan, sepertimana yang beliau lakukan untuk karya-karya saya sebelum ini. Saya mohon orang ramai menyokong usaha kami agar antologi ini laku keras dan dapat menjadi pendorong kepada mereka untuk turut berkarya.” Thanusya Shanmuganathan